שחררו את מנהלי ויועצי השיווק !!!
מאת : ענת ענתבי, יועצת שיווק
מנהל או יועץ שיווקי, אשר נשכר ע"י חברות על מנת לעשות את העבודה השיווקית כלומר, לתכנן אסטרטגיה, לבנות תוכנית בהתאם , לתקצבה ולהוציאה לפועל, מוצא עצמו נתקל פעמים רבות, בהתנגדות המנהל הממונה ליישום המלצותיו.
יושב מנהל/יועץ השיווק, מקדיש את מיטב זמנו בבניית תוכנית שיווקית, המבוססת על ידע, נסיון ואף כשרון, חוקר את השוק, מכין פריסת מדיה, מתכנן קמפיין , כאשר כל שאיפתו היא להוציא לפועל את הדברים ולהזיז דברים לקראת המרצת דם חדש לחברה.
ואז- אז מגיע המנהל הממונה. זה שאין לו שמץ של מושג בשיווק, אך מספיק פיקח להבין שהשיווק הוא החלק "הסקסי" בחברה והוא מחליט לקחת עת העניינים בידיים.
ואז- כלום לא קורה.
פריסת המדיה לא מאושרת כי "יש עיתונים יותר זולים שאפשר לפרסם בהם".
הדיוור הישיר לא מאושר כי " לאנשים נמאס לקבל מיילים ופקסים"
השתתפות בתערוכה לא מאושרת כי "אין אף אחד מהענף שלנו שיציג שם" (שימו לב לאבסורד)
הפקת פרסומת לטלויזיה לא מאושרת כי "זה יקר וממילא כולם הולכים לשירותים בפרסומות" וכן הלאה...
מה כן מתקבל? מנהל / יועץ שיווק מתוסכל שלא יכול ליישם את התוכנית ויודע שכאשר המכירות לא תתרוממנה בחברה- יבואו אליו בטענות.
יש לדעת כי אין מושג פחות נכון מהמושג "פעילות שיווקי חלקית". מושג זה הומצא על ידי מי שחשב שאפשר להתחכם ולהשקיע מעט בשיווק כי לקבל "הרבה". לעשות רק חלק מהדברים ולהגיע לתוצאה המקווה.
ובכן, לא כך הם פני הדברים- פעילות שיווקית מורכבת ממספר רב ועוקב של פעילויות המשלימו אחת את השניה, או הנגררות אחת מתוך השניה, לדוגמא- שילוב של דיוור ישיר עם טלמיטיג- האחת נגררת מתוך השניה ומשלימה אותה-לאחר הפצת הדיוור, באה ההשלמה בפעילות טלמיטיג כדי למצות את הפעילות הראשונה ולהביאה לתוצאות.
דוגמא שניה- יציאה בקמפיין חוצות, עם השלמה בפעילות BTL וכן הלאה.
ולסיכום-בעלי עסקים, חברות וכל גוף שמעסיק מנהל או יועץ שיווק חיצוני- שחררו את מנהלי השיווק לעבוד, תנו להם למלא את היעוד אשר עבורו בחרתם אותם לעסק שלכם, תנו להם את הקרדיט המקצועי המגיע להם, מלאו אחר התוכניות המקצועיות שלהם, אם לא במלואן, אז בחלקן הגדול, כי אחרת-אין טעם במנהל שיווק וגם התוצאות לא תהיינה כפי שהייתם רוצים .
כל אחד והמקצוע שלו- בדיוק כפי שלא הייתם עוקרים לעצמכם שן חולה- כך גם אינכם יכולים לנהל את השיווק של חברתכם בעצמכם.
תנו למנהלי ויועצי השיווק שלכם לעשות עבורכם את העבודה המקצועית שלשמה נשכרו ובכך תשיגו את מטרותיכם העסקיות.
מאת : ענת ענתבי, יועצת שיווק
מנהל או יועץ שיווקי, אשר נשכר ע"י חברות על מנת לעשות את העבודה השיווקית כלומר, לתכנן אסטרטגיה, לבנות תוכנית בהתאם , לתקצבה ולהוציאה לפועל, מוצא עצמו נתקל פעמים רבות, בהתנגדות המנהל הממונה ליישום המלצותיו.
יושב מנהל/יועץ השיווק, מקדיש את מיטב זמנו בבניית תוכנית שיווקית, המבוססת על ידע, נסיון ואף כשרון, חוקר את השוק, מכין פריסת מדיה, מתכנן קמפיין , כאשר כל שאיפתו היא להוציא לפועל את הדברים ולהזיז דברים לקראת המרצת דם חדש לחברה.
ואז- אז מגיע המנהל הממונה. זה שאין לו שמץ של מושג בשיווק, אך מספיק פיקח להבין שהשיווק הוא החלק "הסקסי" בחברה והוא מחליט לקחת עת העניינים בידיים.
ואז- כלום לא קורה.
פריסת המדיה לא מאושרת כי "יש עיתונים יותר זולים שאפשר לפרסם בהם".
הדיוור הישיר לא מאושר כי " לאנשים נמאס לקבל מיילים ופקסים"
השתתפות בתערוכה לא מאושרת כי "אין אף אחד מהענף שלנו שיציג שם" (שימו לב לאבסורד)
הפקת פרסומת לטלויזיה לא מאושרת כי "זה יקר וממילא כולם הולכים לשירותים בפרסומות" וכן הלאה...
מה כן מתקבל? מנהל / יועץ שיווק מתוסכל שלא יכול ליישם את התוכנית ויודע שכאשר המכירות לא תתרוממנה בחברה- יבואו אליו בטענות.
יש לדעת כי אין מושג פחות נכון מהמושג "פעילות שיווקי חלקית". מושג זה הומצא על ידי מי שחשב שאפשר להתחכם ולהשקיע מעט בשיווק כי לקבל "הרבה". לעשות רק חלק מהדברים ולהגיע לתוצאה המקווה.
ובכן, לא כך הם פני הדברים- פעילות שיווקית מורכבת ממספר רב ועוקב של פעילויות המשלימו אחת את השניה, או הנגררות אחת מתוך השניה, לדוגמא- שילוב של דיוור ישיר עם טלמיטיג- האחת נגררת מתוך השניה ומשלימה אותה-לאחר הפצת הדיוור, באה ההשלמה בפעילות טלמיטיג כדי למצות את הפעילות הראשונה ולהביאה לתוצאות.
דוגמא שניה- יציאה בקמפיין חוצות, עם השלמה בפעילות BTL וכן הלאה.
ולסיכום-בעלי עסקים, חברות וכל גוף שמעסיק מנהל או יועץ שיווק חיצוני- שחררו את מנהלי השיווק לעבוד, תנו להם למלא את היעוד אשר עבורו בחרתם אותם לעסק שלכם, תנו להם את הקרדיט המקצועי המגיע להם, מלאו אחר התוכניות המקצועיות שלהם, אם לא במלואן, אז בחלקן הגדול, כי אחרת-אין טעם במנהל שיווק וגם התוצאות לא תהיינה כפי שהייתם רוצים .
כל אחד והמקצוע שלו- בדיוק כפי שלא הייתם עוקרים לעצמכם שן חולה- כך גם אינכם יכולים לנהל את השיווק של חברתכם בעצמכם.
תנו למנהלי ויועצי השיווק שלכם לעשות עבורכם את העבודה המקצועית שלשמה נשכרו ובכך תשיגו את מטרותיכם העסקיות.
ענת ענתבי, מנהלת חברת Alpha Marketing המעניקה שירותי ניהול וייעוץ שיווקי ועסקי.
פרטים מלאים אודות החברה ושירותיה, ניתן למצוא באתר החברה בכתובת:
http://www.alphamarketing.co.il
פרטים מלאים אודות החברה ושירותיה, ניתן למצוא באתר החברה בכתובת:
http://www.alphamarketing.co.il